måndag, december 04, 2017

Redan julafton?

Hela förra veckan var lite vemodig, men samtidigt verkade det som om julafton redan var inne. Jag fick nämligen en hel mängd fina julgåvor. Tack allihopa för dem.

Det började förra veckans tisdag.

Då fick jag först den här fina hyacintuppsättningen.

Och på kvällen fick jag en julröd cyklamen.

I onsdags fick jag på dagen en låda med karameller.

Och på kvällen fick jag världens bästa pepparkakor. Fem påsar och en har redan försvunnit i bättre magar! :) 
Jag fick ju också en hel plastkasse full med jästbröd. Tre av dem har någon ätit upp redan. Få se om jag alls lyckas spara några till julen?

Och så fick jag ett så härligt kort med tomten och katten.

Jag fick ännu tre ljuvliga hemgjorda tvålar. Mmmmm, så härlig doft. Den ena kommer att tas fram till julen, så får den sprida väldoft på toan.

Och trodde ni att det var slut med gåvorna nu?
Nä, icke då. Den här fick jag av morfar i huset då han hämtade den nya stolen till vårt hus. Ett under att han alls hämtade hem nånting Nalle Puh-relaterat. Han brukar vanligtvis fnysa åt såna barnsligheter som Nalle Puh när jag vill ha nånting.Visst är han snäll? Kanske han har mjuknat på grund av lilla M?

Så det var julafton hela veckan för mej. Än en gång ett stort tack. Och jag saknar nog kurserna. Tur att jag har lite undervisning kvar ännu.

Och nu, nu ska jag jobba färdigt här framför skärmen innan jag packar morgondagens stickväska färdigt. Ska jag virka eller sticka imorgon? Jag orkar nog inte lägga upp någon ny stickning längre ikväll... Provlapp och kolla masktäthet, hitta stickor och... nä, kanske jag nu bara virkar julhjärtan på löpande band...
Hoppas att vi ses på stickcaféet i stan imorgon!

Inga kommentarer: