fredag, december 01, 2017

Utriven

December är här och hela dagen har vi fått snö, mjuk luddig snö, som lagt sig som ett täcke. Snö som klibbat ihop och gjort allting vått och halt. Men vad gör det, idag fick man ju öppna första luckan! Dessvärre var den inte riktigt i min smak. Jag har inte tid att mönstersticka en sån där strumpa, som inte ens skall vara på foten!

Nej, jag har istället tittat lite grann på en utriven tomte:
En tomte, som jag fått av min mamma, mönstret alltså utrivet ur hennes Hemmets Veckotidning.
Här står det förresten att endast tomten är vaken, men så är det inte när Robert Gustafsson deklamerar.

Om jag inte tar itu med tomten, så kanske...
... de där små sockorna. De borde jag väl hinna få färdiga till jul? Också det här mönstret är utrivet av min hulda moder ur hennes tidning.
Tack mamma för mönstren!

Nu just känner jag mej alldeles för trött för stickning. Funderar starkt på att koka lite glögg åt mej istället. Min hulda moder sade visserligen åt mej att jag borde vänta med det till imorgon kväll, men vem vet vad jag då hittar på?

Ha det riktigt skönt och Glad Lillajul!

Inga kommentarer: