torsdag, december 07, 2017

Missförstådd

Buhuuu! Mina anförvanter förstår mej inte. Jag är totalt missförstådd. Häromsistens råkade jag kläcka ur mej att jag saknar rött bomullsgarn, så jag borde nog...
Jag hann inte ens säga meningen till slut innan de alla hojtade i korus: "Du har garn".
Jo, men inte precis rött bomullsgarn, som jag ju nu prompt skulle behöva. Tänk att de inte förstår det. Jag kan väl inte virka gröna julhjärtan heller? Hur skulle det se ut?


Och titta nu hur min restgarnsburk ser ut! Ser ni något rött bomullsgarnsnystan där? Nä, inte då... 
Nu är goda råd dyra. Jag får väl snällt lov att skippa det julröda och hitta på någonting annat istället. Men vad? Hmmm...

I morgon har jag höstterminens sista datalektioner. Tjohooo! Ännu ett möte nästa vecka samt lite kontorsjobb och sedan hägrar redan jullovet. Och vet ni vad jag tänker göra då? Jooo, ta det mycket, mycket lugnt även om morfar i huset nu har börjat tjata om att jag måste städa. Pytt, säger jag och berättar hur alla andras karlar minsann sköter städningen! Jag hörde ju damerna nämna det när jag var på stickcafé i tisdags!

Inga kommentarer: