söndag, november 11, 2018

Ännu ett livligt veckoslut

Nu börjar veckoslutet sjunga på sista versen. Huset har för flera timmar sedan tömts på barn och barnbarn och första maskinen med disk är färdig. Farsdagsmiddagen var jättegod. Minstingen gjorde rostbiff. Mums och tack! 
Själv slarvade jag med efterrätten, så det blev ingen kaka utan glass istället.
Och så här på Chokladens dag, så öppnade jag också konfektasken, som jag fick i torsdags.

Igår var jag iväg till min hulda moder tillsammans med B, D och T. Mamma bjöd på...
... smarrig smörgåstårta från grannkommunens bageri. Mums och tack!

Direkt från min hulda moder styrde jag Adam-plåtlådans kylare mot ungdomslokalen i min forna hemkommun. Där såg jag på en rörande, berörande teater med ypperliga rollprestationer.
Systrarna Snövit handlar om sex kvinnor som möts på gynekologiska avdelningen. Mycket gick att känna igen från kvinnolivet när den ena levnadshistorien efter den andra sakta trädde fram.
En riktigt lyckad lördagskväll alltså.

Väl hemma hade jag tänkt virka lite, men tröttheten övermannade mej och jag kröp ner mellan lakanen redan före klockan 22.30! Håller jag på att bli gammal?

Önskar er alla en riktigt bra start på veckan!

Inga kommentarer: