torsdag, november 01, 2018

Ledig dag

Idag har jag varit så att säga ledig. Den ursprungliga planen var att jag skulle befinna mej i skogen, men så blev det nu inte. Jag har jobbat, förtvivlat försökt komma ifatt allt skrivbords/kontorsjobb, som blir ogjort då jag undervisar dagarna i ända och däremellan befinner mej ute på vägarna. Att jag tar mitt jobb på djupaste allvar fick ju morfar i huset erfara häromsistens. Ikväll kryper jag dock i säng med en bok istället för facklitteratur

Det största jobbet jag har gjort idag är fylleri!

Jag har helt enkelt fyllt i nästa års kalender för vårterminen utan att riktigt veta hur det kommer att se ut. HUPS! Kanske jag ska lämna en hel del luckor för oförutsedda grejer? Eller borde jag ändå planera åtminstone en ny kurs inom datateknik till våren? Men vad skulle det i sådana fall vara? Eh, kanske bäst att nu krypa ner mellan lakanen tillsammans med Betinkan...

Inga kommentarer: