tisdag, november 13, 2018

Julegranen vår...

I morse tog jag ut allting av sovmorgonen och låg i sängen ända till larmet gick strax efter halvtio. Och jag sov vet ni riktigt gott, visserligen med råddiga drömmar, men ändå... Jag behövde inte hasta iväg tidigt för jag fick ett återbud i Dataöppet. Och vet ni vad jag gjorde med min oinplanerade lediga tid? Stickade? Nä. Virkade? Nä. Jag planerade vårens datakurser och nu är allting klappat och klart. Det enda som fattas är kursdeltagare. Hoppas att de kommer. Ni får hålla tummarna efter jul. Nu före julen har ni inte tid med sådant, för nu behöver ni antagligen också extra tummar för att hinna bli färdiga med alla klappar i tid.

Julegranen vår...
... den är så fin i år...
Nå, jonej, inte är det där någon julgran precis. Det är ju rosmarin! Det blev kvar från söndagens farsdagsmiddag. Frågan är vad jag ska göra med den nu? Rosmarin anses skydda mot onda makter, så kanske jag ska försöka hålla liv i den så länge som möjligt? Den anses också vara bra för minnet, så jag borde ju nog knapra lite på den också. Men... tja, inte finns det väl rosmarin i kakor? Nääe, nog måste jag väl hitta på maträtter, som kräver den här kryddan. Ack, ack...

Inga kommentarer: