fredag, november 02, 2018

Det ska börjas i tid...

För några veckor sedan dök julgodiset upp i affärerna. Lite senare dök julpapper, band, servetter osv. upp. Jag har en känsla av att det blir tidigare för varje år. Det känns som att man knappt har hunnit lämna grillsäsongen bakom sig innan julgrejorna är framplockade.

Och förstås känns det ju som att jag då också måste haka på tåget, så...

... igår åt vi säsongens första jultårtor/stjärnor till efterrätt efter hönsmiddagen.
Och som ni ser är det inte vilka jultårtor som helst, nej de här är Fazers med en grön kula i mitten! Mums! Men jag kommer nog att baka mina jultårtor helt traditionellt med plommonmarmelad och kanske i år variera lite och göra en del med äppelmarmelad.

Och nu vet ni, nu är det bara två veckor kvar tills jag åker till den stora mässan! Och förstås ska jag inte köpa garn! Nej, absolut inte ifall jag inte har ett projekt, som jag behöver garn till. Jag ska bara njuta av trevligt sällskap, vandra runt, förundra mej över all färgprakt, klappa lite på garn ifall jag kommer åt något nystan och så köpa lite strumpstickor och kanske någon virknål. Det låter väl som en bra plan?
Jag skrev ut kartorna över hallarna igår. Nu ska jag bara kolla vilka ställen jag tycker att jag absolut måste gå till.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer: