lördag, mars 09, 2019

Kulturell igen

I morse trodde jag knappt mina ögon då jag slog upp dem. Snöstorm! Det är ju inte klokt! All sand som redan kommit fram på vår gårdsplan var igen insnöad. Buhuu! Och jag som vill fylla i min tabell över årets vårtecken. Tyvärr inga sådana i sikte endast snö. Till råga på allt har väderspågubbarna lovat -15 grader i södra Finland inkommande vecka. Brrr! Och jag som redan har tagit fram småskorna...

Idag har jag igen varit kulturell. Jag har besökt bokcaféet i stan. Det var Marcus Groth, som besökte dagens café. Han berättade om sin bok Om vänskap, hundar och glädjen över att kunna andas. Ännu en bok att lägga till min långa att-läsa-lista.

Bokcaféet hålls i Restaurang Kapellet. Där får man köpa salta pajer, här fetaost-oliv paj eller kakbit med kaffe eller te. På bilden grönt te. Bakverken är erkänt goda, men priserna är tyvärr lite väl hårda för en småstad. Den här portionen betingade ett pris på 9,30 €. En lunchportion på det nyöppnade Fresno kostar 9,60 € så...


Om ni nu, mot förmodan, undrar hur brödet blev, så över halva brödet försvann igår. Och nej, det var inte jag ensam som åt upp det. Äldsta sonen, som igår kom hem och hälsa på föräldrarna hjälpte också till!

Ou nou! Vet ni vad? Jo, nu snöar det igen! Nu är det nog bäst att jag lugnar ner mej med en liten stickning, annars så...

Inga kommentarer: