måndag, mars 18, 2019

Nytt på stickorna

Igår vet ni, då väntade jag med stor iver på söndagsmiddagen, samtidigt som jag förberedde dagens kurs och lärde mej helt nya spännande saker, som jag prövade på just precis idag. Och inte bara det, jag hann dessutom chatta med den äldsta sonen. Är det inte fantastiskt att vara kvinna och kunna göra många saker på en gång?

Från köket hördes konstiga ljud, när morfar i huset kockade.
- Vad gör du, hojtade jag smått vildsint då jag hörde hur det fräste i stekpannan och han satte igång spisfläkten.
- Jag vill inte ha stekta ägg till middag, fortsatte jag.
- Du får se vad det blir, ropade han tillbaka.
Det är allt tur att grannarna är på behörigt avstånd när morfar i huset och undertecknad ropar åt varandra från var sin ända av huset!
- Det ska int vara stekt korv heller, utan det ska ju vara ugnskorv och mos.
- Det blir det inte idag.
Höh, det fanns ju inget annat att laga mat på i vårt kylskåp! Vad sjutton har den karlen nu hittat på?

Gissa vad jag fick till söndagsmiddag igår?
Jo, rivna morötter, lingonsylt och blodplättar! Hmmm, är det söndagsmiddag det? Jag bara undrar.
Nå, idag har jag fått ugnsstekt korv, mos och förstås rivna morötter igen. Lingonsylten hoppade jag över idag, men det gjorde inte morfar i huset.
- Lingonsylt passar till allt, säger han.
Men jag skulle då inte vilja ha lingonsylt i ärt- eller köttsoppan, för att nu inte tala om fisksoppan!

Idag på eftermiddagen har jag varit iväg på en akut datautryckning! Och vet ni, det "lönade" sig! Jag fick kakao och ostmacka. Och med mej hem fick jag ännu karameller och... Stort TACK!
Att jag alls hamnade på datautryckning beror enbart på att jag inte klarade av att ge goda råd telefonledes. Och lugn bara lugn. Det är endast min hulda moder, som får akut dataservice!

För två veckor sedan blev jag ju färdig med mina blårandiga sockor.
Och genast måste jag ju lägga upp nytt på stickorna, inte sant?
Vad tror ni att det här ska bli då?

Inga kommentarer: