måndag, april 08, 2019

Det mörknar

Idag har jag äntligen fått en "mörkläggningsgardin" av morfar i huset. Det var på tiden för jag har nu hela två hårda nätter bakom mej! Nej, inte så att lilla M skulle ha varit här hos oss ännu en natt. Nej, men jag vaknar då solen går upp. Och fastän sovrummet ligger på andra sidan soluppgången, så blir det ändå så ljust i rummet att jag har svårt att sova vidare. Tur att jag inte bor längre norrut, för då skulle jag ha svårt varenda sommarnatt då solen aldrig går ner.

Visst är den snygg min gardin? Den är hastigt uppfäst i gardinstången med bykknipor.
- Vadå slarvigt uppsatt, frågade morfar i huset då jag lite hummade om den här tillfällighetslösningen.
- Den ska ju snart ner igen, konstaterade han.
Och jo, han har förstås rätt. Jag är glad att jag har den, för imorgon är det sovmorgon och då ska jag försöka sova läääääääänge!

Inga kommentarer: