tisdag, april 02, 2019

Gratis är bra!

Det heter ju att det finns inga gratis luncher. Och det är ju sant, men ibland så...

I torsdags var jag ju iväg på festmiddag i grannstaden. Före middagen hann jag med en farlig avstickare till farligt farliga affären. Den ska flytta 15.4, så allting var rabatterat. 
- Du ska inte ha mera garn, ropar alla mina anförvanter helt förskräckt om jag kstar minsta lilla trånande blick på ett endaste ett nystan.
- Nej, nej, svarar jag då med en djup och längtansfull suck. Hur det nu var så stod jag ändå där i affären och klappade kärvänligt om ljuuuuvliga nystan, som jag då inte skulle ha....

Men ingen har sagt något om verktygen!
Så jag passade på att utrusta mej! Fick rubbet förmånligt. Och de här stickorna kan komma väl till pass om jag orkar och hinner göra någonting nytt till den lilla på kommande...
Vad jag ska göra med krokningsnålen är tills vidare höljt i dunkel. Men den är garanterat bra att ha!
Ja, och som sagt, det är rundstickor, som jag använder, inte de där raka...

I affären fanns också lådor med gratis mönstertidningar. Jag bläddrade lite förstrött, men var liksom inte riktigt på hugget och orkade inte riktigt rota i lådorna.

Den här fastnade dock i näven och den var gratis! Så tack för den.

Idag fyller Gmail 15 år!
Grattis till tonåringen, som är nästan gratis. Nästan därför att den finansieras med annonsintäkter.

Inga kommentarer: