måndag, april 15, 2019

Nyöppning

Idag har jag varit iväg på äventyr med stickväninnan V. Vi drog västerut.

Vi steg in genom den här dörren...

Och där fanns helt ljuvliga tyger av Paapii design!

Och ja, förstås också heelt, heelt ljuvliga garner. Men sådant köper ju inte vi! 
Vi var alltså iväg på teetee shops öppning idag. Vilken tur att stickväninnan V hade uppmärksammat det hela och att hon och undertecknad båda råkade vara lediga just idag. Vi gick omkring i de fina ljusa utrymmena och vi nästan baxnade när vi såg alla ljuuuuuvliga vårfärger i olika garnkvaliteter. Farliga saker för garnomaner!

Längst borta i ett hörn hittade vi rödlappade saker. -50% är inget man säger nej till, eller hur?

Så vi kom hem med varsin genomskinlig kasse. Min innehöll faktiskt mest verktyg.

Det första jag plockade i min kasse var virknålar. De har nämligen en skrämmande förmåga att försvinna.

Rundstickor kan man inte heller ha för många av!

Diverse nyttiga och nödvändiga verktyg...
Det där hjärtat av furu fick jag för att Nina glömde dra av -20% på det enda lilla nystanet, som jag inhandlade! Alla teetees garner var nämligen -20% idag!

Jag köpte ett nystan hampagarn. Jag vill helt enkelt testa hur det är att sticka disktrasor i det här garnet. visst var jag duktig, som höll mej till detta enda nystan?

Stort TACK till stickväninnan V för en trevlig utfärdsdag. Och tack till teetee för god rabarberkaka med vaniljvisp och te eller kaffe.
Vi var för övrigt inte de enda som prisade affärens nya placering. Nu är det nämligen lätt att hitta parkeringsplatser!

Inga kommentarer: