söndag, september 13, 2020

Min gamla trotjänare

I morse blev jag tagen på säng! Nej, alltså det har inget med dubbelmorfar att göra om ni nu trodde det. Han slocknade på soffan igår kväll då han skulle se på Wallander. Själv såg jag på Terminator istället. En riktig kultfilm från år 1984. Och tänk, jag hade inte sett den förut, så det var ju verkligen på tiden nu. Att jag inte har sett filmen tidigare beror nog på att jag inte är så förtjust i den manliga huvudrollsinnehavaren. Men imponerande intrig och filmning med tanke på att det hela gjordes på 1980-talet.

Men tillbaka till i morse, dubbelmorfar hörde en försiktigt knackning på vår dörr och rusade yrvaket upp medan jag ännu låg och snarkade för att någon minut senare klarvaket spärra upp korpgluggarna. Jag hörde M:s röst! Jippiii! Dottern hade kommit på oanmält besök tillsammans med flickorna. Så roligt.

 Oj, vad vi har lekt med M. Jag har fått äta svampar, ägg, hamburgare med sallad och M har kokat mycket mat åt mej. Så har vi varit i smyckebutiken, kollat in mitt förråd av örhängen och så hann jag också lappa M:s leggings, som genast hade gått sönder då de var nya och hon föll. Hon har trollat mej till häst och mus med sitt trollspö. Och så har jag förstås fått svara på en massa frågor. Förmiddagen flög iväg med väldig fart. Så härligt att ha dem här!

I veckan var jag tyvärr tvungen att inse faktum, min gamla trotjänare har nått vägs ände. Snyft!

Min lilla röda Lenovo Thinkpad vill inte uppdatera längre. Den har varit min trogna följeslagare under de senaste åren då jag varit ute på landet och undervisat. Men nu var det stopp, gonatt och adjö. Sönerna har redan länge skrattat åt mej och hånat min röda bärbara dator. Den är för gammal och långsam enligt dem. Nä, nä, har jag svarat, men nu är det dags att inse faktum och överge min gamla trotjänare. Den ska tömmas och sedan iväg till elektronikskroten ifall jag nu inte kommer på något jag kan använda den till ännu. Hmmm...

Nu ska jag hänga tvätt och sen krypa ner mellan lakanen. Det blir en lång dag imorgon.
Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!


Inga kommentarer: