söndag, september 06, 2020

Frukostgubbe

 I morse kom dubbelmorfar med en gubbe till frukost åt mej.

Då hade jag visserligen själv redan försett mej med en frukostgubbe! Men gärna tog jag en till. Vi har alltså egna jordgubbar ännu och riktigt goda är de.
Och nej, inte klarade jag mej enbart på dessa gubbar till frukost, jag åt också yoghurt och knäckebröd med svartstämplad ost från POM, som jag sköljde ner med ett glas blodgrapejuice.

Jag fick gnugga geniknölarna riktigt ordentligt, för jag hade några tomma rutor kvar i Elitkrysset.
Det var knepigt det här, i synnerhet som jag stavade den grekiska hämndgudinnan fel!!!

Ursäkta mej, jag var tvungen att googla stavningen, annars skulle jag aldrig ha fått någon rätsida på de tomma rutorna. Jag borde ändå få poäng för att jag överhuvudtaget fattade nyckeln: "Blev furie i rom".
Nu är då alla kryss lösta i den tidningen. Vilken gubbe ska jag ge mej på vid frukosten i morgon?

Idag är det för övrigt den sjätte september och den dagen är för min del förknippad med den spirande romansen mellan mej och dubbelmorfar för en herrans massa år sedan...

Önskar er en riktigt skön söndagskväll med eller utan stickning/virkning.



Inga kommentarer: