fredag, juni 24, 2022

70 års kalas

Timmen är sen
och trötta är mina ben.
Dagen har gått alltför fort
och inget fick jag gjort!

Idag har jag varit till norra grannkommunen och "festat" i den bästa av byar.

Där var 70 års kalas med spelmansmusik, diktuppläsning, folkdräktsutställning och massor, massor av trevliga människor från när och fjärran.

Bisin min tjatade i nästan en veckas tid om att vi måste besöka festen medan jag protesterade in i det sista. Men snäll, som jag är gav jag med mej och jag måste erkänna att han hade alldeles rätt. Det var trevligt att vara där och riktigt skönt fläktade det då vi på slutrakan satt i skuggan.

Och som talkofolket hade jobbat och fått den stora och bastanta midsommarstången lövad och rest.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon. Så skönt att vakna utan väckarklocka. Att det sen blev lite bråttom är en helt annan sak.

  • Att få träffa alla härliga människor på festen.

  • Att vädret var fint och lagom varmt ännu idag.

  • Att vi hade maten färdig, bara att ta från kylskåpet!

Igår hann jag till varv 69 på dopklänningen. Sen mötte jag igen en knut i garnet. Till all tur behövde jag inte riva upp, men det blev ändå att klippa och skarva och så blir det förstås ännu mera trådändar att fästa. Suck och dubbelsuck!

Hoppas att ni också har haft en trevlig och skön dag!



Inga kommentarer: