tisdag, juli 20, 2010

KYH 13 färdig valmis

Redan förra onsdagen, den 14.7 fick jag KYH nr 13 färdig. Det blev sex stycken virkade galsunderlägg. När jag startade virkningen funderade jag på att virka ljusmanschetter, men utan mönster klarade jag det inte och sedan ville jag ha lite nyttigare saker. Jag skickade iväg dem till Ixu i det finska bytet Lankahullun yllätys (Garngalningens överraskning kan det översättas till)
Garnet räckte precis till de här sex:

Modell: 6 st virkade glasunderlägg, modell 84272 från Markshäftet nr 97
Garn: Bomullsgarn utan banderoll
Åtgång: 20 g
Virknål: Nr 1,75

Keskiviikkona 14.7  KYH no 13 valmistui. Meni Ixulle Lankahullun yllätysvaihdossa.

Malli: 6 lasinalusia, malli 84272, Marksvihko no 97
Lanka: Puuvilla
Menekki: 20 g
Vkoukku: No 1,75

2 kommentarer:

Iwona Eriksson sa...

Snygga och söta!
Och tack att du är med min utlottning!
Ha det skönt!

Inge sa...

Tack själv!