torsdag, juli 22, 2010

KYH 24 färdig valmis

I dag fick jag färdigt KYH nr 24, en crazyhalsduk. Har stigit upp tidigt två morgnar i rad för att orka sticka i värmen. Det var riktigt trevligt att för omväxlings skull sticka med ett effektgarn. Det här köpte jag i augusti för ett år sedan när jag var med en kollega till Helsingfors.
Ni gissar säkert varför jag föll för den här härvan? Precis, det är färgen som är sååå ljuvlig! :) Eftersom jag köpte två härvor från Menita på Högbergsgatan har jag nu kvar garn till något annat projekt. Funderar smått på att kombinera garnet i någon sjal. Måste bara hitta något som går ihop med Arabella. Det här garnet går att tvätta i trettio grader, tack och lov, för det är ju ganska ljust. Så här blev halsduken:
Modell: Spetsstickad halsduk på tvären, modell från garnbanderollen
Garn: Arabella, Schachenmayr nomotta
Åtgång: 98 g = 1 härva
Stickor:

Och här ännu en detaljbild så ni kan se spetsmönstret och hur garnet byter struktur:
KYH no 24 valmistui tänään. Aivan crazy huivi. Lanka, Arabella, ostettu jo viime vuonna elokuussa, tietysti värin takia! :) 
Ostospaikka: Menita Helsingissä.
Malli: Pitsihuivi, malli vyötteessä
Lanka: Arabella, Schachenmayr nomotta
Menekki: 98 g
Puikot:

2 kommentarer:

Linn sa...

wow vad snygg den blev!

Inge sa...

Tack! Jag kommer att bli häftig värre i vinter! :)