lördag, juli 17, 2010

KYH 7 färdig valmis

Ta-da-da-da. Hör ni trumpetfanfaren ljuda? :) Jag har nånting färdigt, hurra, hurra.
Nåja, precis så dramatiskt är det ju nu inte för jag har faktiskt KYH nr 13 färdig också och nr 12 har hamnat i det kritiska monteringsskedet. Just nu stupar det på att far i huset har farit iväg med min skiva. Var skall jag nu få bak- och framstycket sträckt?
Men här är nu alltså KYH nr 7, en halsduk, årets tredje julklapp färdig:
Modell: Jag bara stickade, slätstickning! :)
Garn: Big Ball Funny  från Schoeller+Stahl
Åtgång: 200 g (1 nystan)
Stickor: Nr 3½

Eilen sain KYH no 7 valmiiksi. KYH no 13 on valmis ja KYH no 12 odottaa viimeistelyä. ÄLÄ nyt hermostu, mutta KYH 7 on jo kolmas valmistunut joululahja tänä vuonna. :)

Malli: Neuloin sileä
Lanka: Big Ball Funny, Schoeller+Stahl
Menekki: 200 g (1 kerä)
Puikot: No 3½

Kattungen Tufsen gillade garnet skarpt och fick en egen liten tråd att leka med:

Inga kommentarer: