tisdag, juli 13, 2010

Tre på en gång

Förra veckan kom de handarbetstidningar, som jag premunererar på, alla tre inom loppet av några dagar. Det är ju lite trist. Skulle vara trevligt att få dem mera utbrett och ha mycket att bläddra och titta i. Å andra sidan, nu just gäller det nog att få galenskaperna färdiga innan jag låter mig inspireras av något nytt överhuvudtaget. När de är färdiga skall jag ta itu med ett virkat evighetsprojekt av garnet jag köpte i juni i år. Så det så.
Ändå funderar jag lite smått om jag borde anmäla mig till Finnkampsstickningen. Det kunde ju vara riktigt kul, trots att jag inte är särdeles intresserad av sport. Hmmm....

Moda- och Suuri Kästityö-tidningarna var inspirerande med många sommarmodeller. Men Novitatidningen kändes/känns lite malplacerad i 30 graders hetta. Vem vill nu sticka yllemössor av tjockt garn? Huuu...
Novita kommer igen ut med en massa nya garn och jag har knappt hunnit pröva på de förra. Hjääälp jag hänger inte alls med längre. Å andra sidan, jag behöver ju inte alls nya garn. Har fullt sjå att göra mig av med allt jag redan hamstrat på mig i år. :)

På grund av hettan inköpte jag en tunnare tidning i fredags, en virktidning. Tänkte att virkning kanske är möjlig...
På riktigt var det så att jag föll pladask för det där ena mönstret, gissa vilket?
Tidningskvoten är nog full nu för den här månaden.

Inga kommentarer: