fredag, juli 19, 2013

En trekant

För en vecka sedan fick jag en liten trekant med dödsskallar färdig. Hade endast ett nystan av det mörkblå bomullsgarnet så jag kunde till all tur inte virka flera dödsskallar. Bevisligen gör jag alltså annat än stickar disktrasor! :)

Idag har jag inte hunnit sticka en maska ännu. Har nämligen bakat igen och haft gäster. Men ingen fara, kvällen är ju bara barnet ännu.

Modell: Virkad dödsskallesjal från Kungen & Majkis blogg
Garn: Bianca från Marks
Åtgång: 50 g
Virknål: Nr 3
 
Skuld till sparbössan: 4,50 €
 
Jag improviserade övre kanten och båda snibbarna eftersom garnet tog slut. Jag virkade ögonen skilt och det var lite pilligt. Ska fundera på om jag vill göra en större sjal i något annat garn. En stor sjal betyder 21 dödsskallar och betydligt mera trådar att fästa.

Inga kommentarer: