onsdag, juli 10, 2013

Tre bokmärken

Vad göra en lördagskväll då åskan dundrar, blixtarna ljungar och regnet står som spö i backen. Dessutom har det planerade kvällsprogrammet på grund av sjukdom gått i stöpet.
Jo, inspirerad av garnet jag köpte på förmiddagen började jag laborera bland bomullsgarnresterna, grävde fram lådan med virknålar och så satte jag igång.
Fri virkning, kan det finnas nånting roligare?


Ta-da-da-daaa, resultatet blev tre blombokmärken och lite mindre restgarn.
Modell: Fri virkning enligt eget huvud.
Garn: Rester av bl a Bambu, Tennesse och Alabama från Novita, Mandarin Classic från Sandnes, Cotton nr. 8 från Hjertegarn och Cotton 8 från Mayflower.
Åtgång: 16 g
Virknål: Nr 2½

Skuld till sparbössan: 6 €
Det tredje bokmärket, eller egentligen det första jag virkade, åkte i måndags iväg västerut mellan en bok.

Tänk att jag vågade, tänk att jag blev så inspirerad och tänk att jag hade fullt upp på lördagskvällen.
Jag bläddrade nog igenom den här bokens 200 mönster, men hittade ingenting som jag gillade så där direkt. På grund av åskan kunde jag till all tur inte googla efter mönster. Då skulle jag antagligen fortfarande ha bläddrat bland allt på nätet och ingenting skulle ha blivit färdigt.

I morse virkade jag ytterligare ett bokmärke och har väl såpass mycket garn kvar att det kan bli några till, men nu skulle jag vilja testa på en liten dödsskallesjal istället. Den är så häftig. Måste kolla om jag skulle hitta mörkblått eller svart bomullsgarn i mina gömmor. Men jag skulle också vilja virka en blomma för att "dona" en blus och en blomma för en tygkasse och ja så är det ju den där mysteriestickningen i Året Runt och....

Alltså det är som ett getingbo i min kreativa hjärna just nu, därför sitter jag här och bloggar lite lugnt medan jag försöker bestämma mig...



Inga kommentarer: