tisdag, april 26, 2016

Laddat Må-Bra-kontot

Vad kan man göra en regnig tisdagseftermiddag när man har ledigt?
Jo, förstås åka in till stan och delta i...
... ja i vad?

Nå, stickcaféet förstås! Så där har jag tillbringat eftermiddagen idag och laddat mitt Må-Bra-konto. Så härligt att se alla igen och så trevligt att få umgås med likasinnade och så vi skrattade...

Sockstickning är fortfarande det som är populärast.
Här en svart-vit-socka i Novitas Wool med propeller hoptagning. Frampå ett fint mönster.

Och här riktigt fina färger i den här sockstickningen, som väntar på att matte skall komma tillbaka från tedrickandet.

- Det här blir inte till någonting, suckade den här sockstickerskan och berättade att det går trögt just nu. Jag för min del tycker ju att det ser riktigt bra ut.

Och nu ser det nästan ut som om jag skulle ha suttit här. Åtminstone på basen av färgvalet. Men här är det vår ledare Desire Kantola som håller på med en sjalstickning.

Och när jag kom hem var maten färdig och bordet dukat! Kan en människa ha det bättre? Nej, icke då.


Blogg 100/57

Inga kommentarer: