lördag, april 30, 2016

Vappen

Vet ni vad som är det bästa med lördagsmorgnar? Ja, lediga morgnar överhuvudtaget? Jo, man kan stiga upp redan klockan sju och vara klar med sina arbetsuppgifter redan före klockan tio. Tjohooo! Så är det för mej just nu. 
Här återstår endast en sista koll i databasprogrammet för våra kurser och att få på en tvättmaskin. Efter det så tänker jag vara ledig!

Och nej, jag tänker inte gå ut och kratta. Jag har minst tusen ursäkter för att slippa det. Nej, jag tänker göra precis det som min mamma svarar när jag frågar vad vi ska göra för kul idag då. Hon svarar:
- Sticka, sticka, sticka.

Visserligen kliar det lite i fingrarna att få sortera i hobbyrummet, men... se nej, det får vara idag och ännu hela nästa vecka. Så det så!

Nu önskar jag er alla en riktigt Glad och skön valborg!

Blogg 100/61

2 kommentarer:

Tumlaren sa...

Håller helt med dig! Jag steg också upp vid kl 7 men jag ska bl a deklarera så jag är inte klar med allt före kl 10. Men jag har ställt in mig på att göra det jag måste idag, inkl 1 timmes gympa framför tv´ns videoband. I morgon ska jag sy, sy och sy. Bara göra det jag vill. Trevlig helg!

Inge sa...

Tack! Imorgon efter deklarationen får du njuta! Skall bli spännande att se resultatet av din sömnad.