fredag, april 29, 2016

Som små solar...

... lyser tussilago ute i naturen...
Idag har jag varit iväg till grannkommunen med min hulda mor och sonen på Valborgsbrunch. Det var riktigt gott och nu har vi det liksom över och kan ta det lugnt och sticka resten av helgen.

- Vad håller du på med för nytt, frågade faktiskt min mor.
- Öh, nytt? Jag? Ingenting.
- Men har du inte sockorna färdiga ännu?
-Nääe, jag hinner ju liksom inte.

Nä, mjödkokning, kursplanering, e-post, nån sorts städning, gäster, torget... ja, jag vet inte allt vad och plötsligt stupar jag i säng igen.
Mamma skulle dock vilja se hur den där virkade ölduken blir. Ack, ack. Jag som skulle vilja börja med helt andra projekt...

Lurvinge hon fnyser åt alltihop och vässar klorna inför morgondagen.

Ha nu en riktigt skön fredagskväll!


Blogg 100/60

Inga kommentarer: