måndag, april 04, 2016

Ordning och reda...

... från månda' till freda'...

- Har du inte alls lust att reda upp då, frågade min hulda mor i telefon igår då jag sade att jag inte just nu kan ta emot nånting extra till hobbyrummet.

Javisst, har jag ju lust, så stor lust att jag nästan måste binda fast mej i datastolen för att sitta kvar här och jobba. Jag vet inte hur många gånger jag i tankarna har organiserat i hobbyrummet och radat garnnystan i lådorna i byrån. Allt detta i tankarna. Nu just är tiden tyvärr inte precis på min sida, men vänta bara, snart...

Igår var jag ändå tvungen att ordna lite grann i alla fall. 
 
Så jag grävde fram den här underbara Nalle Puh-penalen, som jag köpte på rea för några år sedan. Femman som jag satsade är precis lagom. 
Today was made for all sorts of fun, står det på penalen. Och visst är det ju så att idag är dagen då vi ska ha roligt på alla sätt och vis. Härlig text.

Det var dags att överge Ior, tyvärr. Han har varit riktigt bra och innehållsrik.

Onekligen är det ju dock lite rörigt. Dags för ordning och reda.

Så jag radade sakerna i Nalle Puh-penalen och vips blev det ordning och reda.


Igår rusade sonen in med andan i halsen:
- Du måste komma och fota. Nu!
Och jag rusade ut och...

...där gick svanen omkring på åkern....


... innan den tog till flykten och försvann på andra sidan vägen. Vad sonen inte kunde veta var att det redan finns svanfoton från den här våren...


Blogg 100/35


Inga kommentarer: