torsdag, september 15, 2016

Förra veckans onsdag

Här ilar dagarna så fort förbi att jag knappt hinner med. Så låt mej backa lite och berätta om förra veckans onsdag.
Det gick som det brukar, tyvärr.

Jag var tvungen att åka till mataffären efter hållen kvällskurs. Tack och lov har affären öppet ända till kl 22 nuförtiden. Hur skulle jag annars hinna handla?
I mataffären finns det många frestelser och jag hamnade ju i den berömda tidningsgången och...

... där hittade jag den här. Förstås måste jag ha den för att träna på min engelska, inte sant?

Är inte alls säker på att jag stickar nånting härifrån. Eventuellt då de fina sockorna...

Gåvan som följde med den här gången var ett extra häfte med 21 mönster. Och här finns ett vackert sjalmönster, som verkar kunna bli ett evighetsprojekt. Fast såna ska jag ju inte alls hålla på med längre!

Gissa vad som fanns på matbordet då jag kom hem?

Nå förstås den här tidningen, som hade kommit med posten. Oj, nej.

Vet inte om här heller finns nånting som jag så där på raken skulle säga att det här börjar jag sticka nu.

Och så var det ju det här med gåvor. Jag fick ju en på stickcaféet i förra veckan.  Och nu fick jag två nya.
En av kursdeltagarna kom med böcker till bokbytarhyllan på mitt jobb. Jag fick de här två:
Den övre har redan länge legat på min "att-läsa-lista". Den undre började jag på i fredags förra veckan, men jag har inte hunnit långt. Har som sagt lite för långa arbetsdagar just nu.

Fullmånen har stigit här hos oss. Hoppas att jag kan sova ändå...

Men först ska jag bara göra lite material till morgondagens kurs och sedan kolla allt det spännande som finns i korgen som jag fick av mamma idag. Också det en gåva. Men det är en helt annan historia...

Inga kommentarer: