fredag, september 16, 2016

Fredagsgodis

I morse när jag vaknade visste jag inte vad det var för dag. Sånt är ganska skönt för då vet jag att jag har sovit riktigt, riktigt gott. Låt vara att underlakanet var en enda trasslig härva och jag antagligen har drömt nånting häftigt, som jag tyvärr redan glömt.

På liggande höft bestämde jag mej för att vara superaktiv när jag väl kommit hem från jobbet i grannstaden. Det är nu lite si och så med den aktiviteten, tyvärr. Far i huset ockuperar tvättmaskinen, så det blir inget byte av sänglinne för min del. Kanske bäst så, för här skockas mörka moln som när som helst kan ge vatten.

Igår hade jag mammadag och vi var runt som yrväder i olika affärer. Frukosten intog vi på Vaheri. Vi åt goda fyllda semlor (= frallor) och till efterrätt valde vi den supergoda Sibeliusbakelsen. Man måste ju se till att få i sig så man står sig och orkar handla sedan!

Som ni vet, så är min mamma superduper snäll. Nu just är hon lite orolig för hur det ska gå för mej i Storbritannien, så...

... hon har stickat världens finaste sockor i den ljuvaste av färger åt mej. Nu kommer jag nog inte att frysa. Tack mamma!
Far i huset å sin sida muttrar om Brexit och terroristattacker. Suck! Själv funderar jag på kappsäckar, kläder, skodon och jag vet inte allt vad...
Ajjo, viktigast at allt, att sätta upp en lämplig flygstickning!

Litet avsteg blev det igår från min princip beträffande Qvidi-Mina-rutorna.
Jag fick nämligen de här nystanen av mamma. Så nu finns det ljusgrå och naturvit att ta till om det behövs. Annars får det bli sockor eller vantar av de här nystanen.

Det borde ha stannat därvid, men det fanns en stor låda med rödmärkta garn, som vi petade lite grann i!

Så nu har jag fyra nystan Eco Cotton. Kan alltid användas till disktrasor, tror jag. :)


Dom här två kunde jag bara inte lämna efter mej. Dom kommer bra till pass om jag någonsin tar itu med min virkning, den med lite större rutor.

Det var inte enbart sockor och garn jag fick av mamma.

Jag fick också den här fina korgen och det är riktigt farligt. Nu kan jag fylla den ena korgen efter den andra med halvfärdiga arbeten.

Kolla, jag fick också fredagsgodis: Fazers nya Berry Pearls med jordgubbssmak. Ska bli intressant att smaka. Kanske jag sparar dem till imorgon? Då kommer far i huset att bli galen.

Galen är han redan av det här fredagsgodiset. Få se om han alls kan äta en endaste nöt när det står IFK på den röda fina burken med saltade jordnötter! :)

Som socker på bottnen hade min hulda moder rivit ut blad från förra veckans Hemmets, dvs Hemmets Veckotidning nr 37 2016.
Där finns mönster till den där tvärstickade tröjan och en artikel om att sticka bort sin stress. 
Tror ni att det går lika bra med virkning? I sådana fall ska jag dråsa ner i fåtöljen och ägna mej åt den ädla konsten.
Visserligen säger min stegmätare åt mej att jag borde gå ännu 432 steg, men jag tänker fuska lite idag för jag bara måste få handarbeta nu innan jag stupar i säng för att vara fix och färdig imorgon då jag skall iväg till grannkommunen för att kolla in två riksdagsmän! Det ni. Och kolla hur lång mening jag kunde skriva när jag riktigt bjöd till. Om ni tappade bort er får ni börja från början! :)

Ha nu en riktigt skön fredagskväll!

Inga kommentarer: