fredag, juni 28, 2019

Inte i källaren!

I morse vaknade jag till en ledig dag. Sådant är skönt. Inget inbokat förrän till kvällen. Sådana dagar ska man inte avslöja att finns för dubbelmorfar. Han hittar på en en massa saker som borde göras allt medan jag själv funderar om jag kanske skulle hinna ens halvvägs på framstycket på min nuvarande stickning.

- Du sku ju städa källaren, sa dubbelmorfar i morse.
- Va, nä, svarade jag medan jag koncentrerade mej på att besvara e-post.
- Jo, du talar ju alltid om det.
- Men hur då städa? Det är ju allt färdigt redan.
- Men du sa ju att när ingen är hemma...
- Men int kan jag nu mitt i allt och jag har int tid. Jag ska....
- Men du sa ju att det är ledigt idag.
- Jo just det! LEDIGT!

Håhåjaa, jag har inte befunnit mej i källaren idag. Det är liksom inte tillräckligt varmt för sådant ännu. Jag har försökt ta det lite lugnt istället. Det är som sagt härligt att få ha dagen helt för sig själv ibland!


Och nu önskar jag er alla en god natt! I morgon är det nya tag, som gäller!


Inga kommentarer: