måndag, februari 08, 2021

Tuffar på

Så har måndagen försvunnit i arbetets tecken. Jag skickade idag ut länkar till hela fyra olika Teamsmöten. Rädd för att jag kommer att rådda ihop dem, för jag ska skicka ut tre ännu den här veckan.

Idag hade jag lovat mej själv att inte sitta framför datorn längre än till klockan 14, innan det var dags för en halvtimmes paus. Efter det tog kvällspasset vid. Och gissa vad som hände då det var slut? Nå precis. Jag fortsatte jobba ända till klockan 21. Som sagt, det där med distans är inte riktigt hälsosamt för mej. 

Jag har lovat dubbelmorfar bot och bättring. Han bara stirrade på mej och skakade medlidsamt på huvudet och sa:
– Jag känner dig. Du älskar ditt jobb och säger alltid att du ska ta det lugnare.
- Jo, jo, det ska jag. Snart är det ju sportlov.
Oj, ni skulle ha hört hans skratt.
– Du hinner nog hitta på något till dess också, sa han.

Härligt vinterväder igen idag. Men man måste elda. Solen försvann ganska snabbt, men huvudsaken att den visade sig!


Inga kommentarer: