måndag, februari 22, 2021

Tilltrasslat

Första lediga dagen på sportlovet, sovmorgon och vad händer? Jo, jag vaknar före halv sex. Men så tidigt kan man ju inte stiga upp då man är ledig, eller hur?

En och en halvtimme senare hör jag dubbelmorfar prata högljutt med nån, så jag kravlar mej ur sängen och klär på mej i rasande fart, för att kolla vad som händer.
ARGH! Han har talat med katterna och det högljutt, för att få upp mej. Suck, suck och ännu mera suck. Han tycks inte riktigt ha koll på det här med ledigt och sovmorgon.

H körde iväg västerut här på förmiddagen. Det blev så tyst och tomt...
... så jag beslöt att fortsätta med virkandet, men...

... det blev en tilltrasslad historia. Varför gör dom på detta viset? Varför trasslar sig nystanen så? Jag ville ju endast ta garnändan inifrån. Morr! Nu blir jag väl tvungen att nysta om allting.


Inga kommentarer: