fredag, februari 26, 2021

Koppleri

Med jämna mellanrum utsätter dubbelmorfar mej för prövningar. 

Lugn bara lugn, det handlar mest om utmaningar för mina små grå och det är ju alltid bra med hjärngymnastik. Tyvärr vägrar han spela Alfapet, Geni eller Trivial Pursuit med mej. Tråkigt, tråkigt... Inte ens spelet Vem vet mest vågar han utmana mej i. Jag kan förstås roa mej med svenska Yle:s musiktest, men i längden blir det lite tråkigt...

Dock dubbelmorfar gör som sagt sitt till för att mina små grå ska få lagom med utmaningar. Ibland spelar han på gitarr intro till nån låt, som jag sedan ska gissa. Ibland får han själv dock saker om bakfoten, som häromdagen när han frågade i vilket band Joan Jett uppträdde.
– Öh, jag minns int, svarade jag medan jag tänkte så det knakade.
– Det var Blackbyrds, sa dubbelmorfar triumferande och jag började skratta.
– Nå, det var det nu int, för det var endast svarta killar i det bandet. Minns du int?
Nu blev dubbelmorfar lite osäker, men mest purken. Det är liksom inte roligt att umgås med nån som ofta har rätt. Den här gången var jag tvungen att kolla på Youtube för visst hette bandet något med Black, men vad?
Jo, Blackhearts!

Häromdagen så gjorde han på ett helt annat sätt. Han öste ut en låda på matbordet.

Och så skulle jag förstås gissa vad de här ska användas till! Och kan ni tänka er. JAG VISSTE!
Det är alltså grejer, som behövs när man kopplar rör, vattenrör bland annat.

Önskar er alla ett riktigt skönt veckoslut!


Inga kommentarer: