onsdag, februari 10, 2021

Fortsatt olydig

HUPS! En tidning slank med mej hem idag då jag var iväg till kiosken och postade ett brev. Jag är alltså fortsatt olydig...
Och nej, jag tänker INTE lova bot och bättring...

... jag letar nämligen med ljus och lykta efter stick- eller nåja, vilken handarbetsinspiration som helst. Jag behöver återfinna lusten och glädjen och framförallt behöver jag få känna att jag lyckas med någonting och att jag får någonting färdigt.

Kanske den där klänningen med musöron på pärmen här ovanför kunde vara en möjlighet? Vem vet.

Sen är det ju inte mitt fel att jag i kiosken fick stå och vänta på behörigt avstånd medan en farbror skulle bestämma sig för vilken nygräddad bulle han ville ha med sig hem. Där stod jag och flåsade i munskyddet med imma på glasögonen och lyckades som genom ett under få syn på den nya handarbetstidningen. Tjohoo!
Och schhhh, säg inte ett knyst till dubbelmorfar, för jag lyckades smuggla in tidningen i huset utan att han märkte någonting. Skickligt, inte sant?


Inga kommentarer: