tisdag, februari 23, 2021

Utbredd

– Du breder ut dig, sa dubbelmorfar igår med en djup suck.
– Gör jag, frågade jag smått förvånat och började granska mitt magomfång.
– Ja, du har kanske rätt, fortsatte jag i min tur med en djup suck.
– Stillasittandet utan närundervisning börjar ta på, fortsatte jag.
Dubbelmorfar tittade förvånat på mej:
– Vad dillar du om nu?
– Du sa ju att jag har brett ut mej.
– Men jag talar ju om det här, sa han och svepte med handen över matbordet...

HUPS! Det var inte jag. Det var nån annan! Det är ju inte lätt att vara kreativ om man inte får vara lite utbredd!

Idag röjde jag dock på matbordet, för vi hade de två yngsta sönerna på lunch. Och vet ni vad? Jo, det var bra lunchgäster, för de hade lunchmaten med sig!

Själv har jag varit så där halvkreativ i köket och åstadkommit en...
... drömtårta, något som dubbelmorfar tjatat om redan länge...

– Har du stickat någonting idag, frågade äldsta sonen.
– Nej, jag har inte hunnit.
– Men du är ju ledig.
– Det är just det, svarade jag helt sanningsenligt. Finns för mycket att göra nu på min lediga tid. Men vänta bara lite senare i kväll, då ska jag sticka alt vad tygen håller...


Inga kommentarer: