torsdag, september 27, 2018

Pukor och...

... trumpeter? Nej, ingalunda. Pukor och piano var det som gällde för mej ikväll.

Jag var nämligen iväg till den bästa av stadsdelar och lyssnade på konserten Flyttfågeln.

Kolla här, datateknik! En Mac kopplad till keyboarden. Hur tror ni att detta fungerar? Borde jag ha bett om att få gå upp på scenen och kolla?

En fin konsert med skickliga musiker. Synd bara att det var så lite åhörare.

Och så kan jag konstatera att mina mamma är tankeläsare! Häromdagen längtade jag mej sjuk efter hennes nygräddade jästbröd. Utan att jag har sagt ett pip om det, så drabbas hon plötsligt av sällan skådad bakningsiver. Underbart! Jag åkte hem från konserten via hennes. Vi drack varm kakao (choklad) och kalasade på nybakt jästbröd. Så gott, så gott. Och jag fick med mej hem ett bröd. Morfar i huset har redan tagit flera skivor därifrån. Det är det som är så hemskt med nybakat, det tar så fort slut för det är så gott.
Tack underbara mamma!

Inga kommentarer: