tisdag, september 18, 2018

Det flyter på

Den där restgarnspåsen gav mej ingen ro. Jag bara måste få testa, så i lördags lade jag upp 50 maskor och startade ett nytt stickprojekt.
Och så där borde jag förstås inte göra. Nej, först ska ju de andra projekten avslutas...
Idiotiskt nog tog jag inte mått på lilla M då hon var på besök i lördags. Ack, hur disträ får man bli?

Lördagskväll gick jag och lade mej tillsammans med en sock- och vanttidning. Det skulle jag inte ha gjort, för jag blev så upphetsad att det var riktigt, riktigt svårt att somna. Så många lockande modeller, den och den vill jag göra. Har jag månne garn? Så där pilade tankarna iväg och ville inte alls lägga sig till ro.

I söndags gnodde jag på förberedde kurser, lade undan kläder och...
 ... lade upp en ny stickning! Ytterligare ett halsskydd, men nu i lite grövre garn. Håhåjaaa... Inte klokt!

Morfar i huset bjöd på perfekta plättar i söndags. Mums! Det var minsann en förnuftig sysselsättning.

Här flyter det på. Igår kom jag hem, sa hej till morfar i huset, drack te och stöp i säng. Min hulda moder retar mej:
- Om du sku va pensionär så sku du kunna sticka, sticka, sticka...
Ooooo, jag vill, jag vill, jag vill också... eller nej vänta nu, jag vill ju nog jobba! Men jag vill också sticka, sticka, sticka... Vilket dilemma!

Och jovisst vill jag blogga också, men hur ska jag få dygnets 24 timmar att räcka till allt trevligt livet har att erbjuda? Jag tror bestämt att jag ska sova på saken. Kanske jag kommer på nånting alldeles fantastiskt i natt!


Inga kommentarer: