tisdag, september 04, 2018

Sommarhatt i september

Äntligen, igår fick jag den färdig, sommarhatten. Så det "lönade" sig att besöka min hulda moder. Hatten överräcktes idag och den passar precis. Skönt!
Mottagaren blev glad. Härligt! Hoppas nu att det blir många soliga dagar ännu i september, så hon hinner använda hatten.

Modell: Virkad hatt, enligt eget mönster i mitt huvud!
Material: Filona papperssnöre från Lappajärven värjäämö
Åtgång: 186 g
Virknål: Nr 5

Det har varit en lång, givande och intressant dag idag. Jag åkte hemifrån strax före åtta på morgonen och återvände hem vid 21-tiden. Hur gärna jag än skulle vilja berätta om den här dagen, så hinner jag tyvärr inte nu. Det är mitt i natten och jag ska ännu ha iväg en text till tidningen samt ett foto och så ska jag skriva ut morgondagens möteslista, leta reda på de kurspapper jag ska kopiera, packa arbetsväskan och....
Gäsp!
Hoppas att ni har haft en skön sömn och god natt!

Inga kommentarer: