måndag, september 10, 2018

Tre vita härvor

- Det har försvunnit garn, sa morfar i huset igår med något desperat i rösten.
- Uhmmm, svarade jag något disträ bakom min skärm.
- Men se nu, det där vita garnet är borta från stolen, fortsatte han och pekade anklagande på tomrummet.

Tänk att han har blivit så garnintresserad! Men så var det också han som fann de tre vita härvorna!
300 g Florica-garn. Hmmm, tänkte jag, norpade härvorna från stolen och gömde dem i en tygkasse. Vad ska jag göra med det här garnet? 
Jag tänkte efter en stund, sedan surfade jag till Ravelry, loggade in och skrev i sökfältet: Florica. Jag fick många fina bilder på vad andra hade gjort med garnet. Jag föll pladask för sjalen Lumimarja (Snöbär). Så fin. Den vill jag göra, men när?
Förresten, ska de här härvorna läggas till i min garnbantningstabell? Huuu!

I kväll blir det inget stickande, för jag ska stupa i säng efter en dag med 12 lektioner på raken, så måste jag ta igen mej lite. Morgondagen blir till all tur inte fullt lika häftig, men likväl handlar det om kvällsjobb i morgon också.

Ha det bra och var rädda om varandra!

Inga kommentarer: