måndag, september 03, 2018

Så var det måndag...

... och jag har hunnit med att delta i en presskonferens och starta undervisningen i en ny kurs. På kvällen då jag satt här framför datorn, för att förbereda morgondagen frågade morfar i huset:
- Är du mycket stressad?
- Njaa, hur så, frågade jag med andan i halsen.
- Jag tänkte vi skulle åka på snabbvisit till din mamma.
- Hmmm, nå jo, vi gör det då.
Så vi tillbringade en del av kvällen hos min hulda moder,  därför är jag igång så här mitt i natten!

Det är farligt att vara borta hemifrån på jobb hela dagen, för när jag kom hem var matbordet igen fullt av papper, som ska sorteras.
- Det är ju inte så höga högar nu, tröstade morfar i huset medan jag stönade.

Jag får trösta mej med att våra blommor här på gården fortfarande är vackra och i full gång.

Inga kommentarer: