lördag, september 29, 2018

Sov du lilla...

... videung? Nå, nä, nä, inga vårvisor här när höstvindarna slår in.

Nej, sov du lilla blå...
...delfin! Omstoppad av lilla M, som blev själaglad idag då hon fick ta den med hem. Vi har alltså haft glädjen att ha dotter och dotterdotter på besök här hela dagen. Sov gjorde de båda två mitt på dagen i vår säng och det gick hur bra som helst.

På kvällen dök våra två yngsta söner upp på en verkligt snabb visit. 
Morfar i huset och undertecknad åkte senare på kvällen iväg till min hulda moder, som gav oss nygräddat jästbröd. Mums! Och än en gång, tack mamma!

Skulle vi ha varit hemma skulle två av mina svägerskor kommit på besök, men nu blev ju inte det av, tyvärr. Vi hinner inte med allt umgänge då vi inte kan vara på två ställen samtidigt.
En intensiv och trevlig lördag i härligt sällskap har jag alltså bakom mej idag. Och tänk, jag tillredde lunchen!
 

Inga kommentarer: