tisdag, augusti 20, 2019

Ännu en trollslända

Det var så roligt med ett litet stickprojekt och i söndags för en vecka sedan fick jag trollslända nummer två färdig. Jag hade tänkt fota bägge disktrasorna bredvid varandra så att ni skulle se att jag inte skojar. Men jag hann aldrig ta någon bild, för i lördags flyttade trollsländorna in i ett nytt hem söderöver. Nu får ni tro mej på mitt ord eller kolla med dubbelmorfars lillasyster!

Garn: Cotton Soft från Novita
Åtgång: 16 g
Stickor: Nr 4

Den här gången använde jag stickor nr 4, men disktrasan blev lika liten ändå!

Nu ska jag hasta iväg, för jag ska ända till huvudstan och vara kulturell med dubbelmorfar och hans stora syster! Vi kommer alltså att ha en GP i bilen med oss västerut! Ja ni vet GP = Glad Pensionär och skulle jag inte älska mitt jobb så mycket, så skulle jag vara en NA = Nästan Avundsjuk på min svägerska!

Inga kommentarer: