lördag, augusti 10, 2019

Hjärtklänning

För att ni nu inte ska tro att jag enbart köper garn, så låt mej få presentera M:s hjärtklänning, som jag i något skede trodde att skulle bli en tunika!

Modell: Flickklänning, modell 23 från tidningen Kauneimmat käsityöt nr 4/2008
Garn: Blend Bamboo från Hjertegarn
Åtgång: 144 g
Verktyg: Stickor nr 3 och 3½ samt virknål nr 3,25

Garnet är supermjukt och skönt, men ack så jobbigt att sticka i då det delar sig. Lite ändringar gjorde jag i mönstret. Det gör jag nästan alltid nuförtiden.

Nu borde jag städa i sovrummet. Någon i vårt hus tycker att det går bra att slänga in alla nytvättade kläder där ovanpå lådorna, som ska iväg till loppis. Håhåjaaa...
Och så borde jag baka, så att jag skulle ha någonting i frysen, men...
Ja, och så borde jag svara på e-post, skriva en lista och...
Jag tror faktiskt att jag stickar några varv istället!

Önskar er alla en riktigt skön lördagskväll!



Inga kommentarer: