tisdag, juni 09, 2020

Alprosorna blommar

Ja, alltså jag vet ju nog att det är alldeles onödigt att berätta för er om blommande alprosor. Men ändå... Det är liksom helt fantastiskt att förrförra ägarna planterade alprosor, som ännu finns kvar och till råga på allt i min favoritfärg!

Helt fantastiskt om ni frågar mej! Inte kunde dom ju på 1970-talet veta hur det skulle gå med det här huset och att de skulle flytta bort.

Idag har jag varit i den västra stadsdelen och låtit historiens vingslag susa över mitt huvud. Visst är det fantastiskt att i min ålder ännu ha sommarjobb?

Nu borde jag få på en tvättmaskin, plocka undan, städa toaletten, byta handdukar och baka en plåt med rabarberpaj... Undrar vad jag kan skippa av det där? Kanske om jag stiger tidigt upp i morgon i stället... men det brukar nog inte vara en särskilt bra idé det inte...

Inga kommentarer: