onsdag, juni 17, 2020

Österut igen

Nu är det kväll och solen gassar oförtrutet på. Inte en vindpust, så långt ögat når. Hoppas att det blir svalare till natten. Diskmaskinen är igång, men inte tvättmaskinen. Den får vänta på bättre ork från min sida.

Idag har vi varit iväg österut igen, dubbelmorfar och jag. Den här gången stannade vi i den östra grannkommunen. I måndags var vi ju riktigt in till dito staden. 

På hemvägen körde vi via fågelvårdshemmet.
Där finns många fåglar, som behöver vård och omsorg. Här en trana i närbild. När fåglarna är friska och klarar sig själva placeras de ut i naturen.

Hit får man gå och se på fåglar helt gratis. En frivillig slant kan man donera i burken. Och det tycker jag att man ska göra, så familjen Hokkanen kan fortsätta att ta hand om skadade fåglar och smådjur.

Nu ska jag jobba lite här på datorn ännu innan jag stänger av. Datorn mår inte så bra i den här värmen!

Inga kommentarer: