torsdag, juni 11, 2020

Den kom!

Idag har vi varit iväg till norra grannkommunen, dubbelmorfar och undertecknad. Innan vi styrde Adam-plåtlådans kylare söderut kurvade vi via brödbutiken och köpte lite att smaska på. Dubbelmorfar hade bestämt att vi den här gången skulle titta in och inte köra förbi. 

Så då gjorde vi så. Dök helt oanmälda upp på stickväninnan B:s gårdsplan med en liten brödkasse i högsta hugg. Det var så härligt att träffas på riktigt. Vi satt ute på terrassen och höll behörigt avstånd.

- Har du fått den redan, sommartidningen från Novita, frågade stickväninnan B.
- Nej. Det har jag inte.
- Vänta jag går efter den. Min kom igår.
Och så fick jag bläddra i tidningen, som jag saknade.

Jag fick också se stickväninnan B:s alla fina stickningar, som hon håller på med.
- Jag stickar lite varje kväll, sa hon.
Och jag måste erkänna att jag blev lite avundsjuk. Jag har ju endast suttit framför datorn och sedan stupat i säng. Här måste nog bli bot och bättring!

Jag fick också se stickväninnan B:s alla fina alster, som redan var färdiga: Långa sockor, korta sockor, mönstrade sockor, flickklänningar och jag vet inte allt vad. Hon är duktig och flitig ska jag säga. Hur kommer det sig att jag inte får någonting gjort?

Sommaren kommer att svepa förbi i ett enda sus och något litet äventyr skulle ju inte alls vara illa. Tyvärr nappade våra män inte alls på idén att åka Finland runt till alla garnaffärer, som finns här. Jag fattar inte varför. Det skulle ju vara jättespännande, inte sant?
Suck! Men nåja, inga mera garn här, inte...

Stort tack till stickväninnan B och hennes man för en trevlig stund på terrassen!

Och så här hemma: Den kom! Tidningen alltså!
Så bra! Nu behövde jag inte författa en arg e-post och undra om jag har blivit lurad på konfekten!
Det finns fem olika sockmönster i den här sommartidningen. Riktigt läckra sådana...

För övrigt så har dubbelmorfar förbjudit mej att virka en trasmatta till lekstugan. Kan ni tänka er! Vad är nu det för sätt? Hur ska jag kunna bli av med garn om det ska vara så här?

Nu ska jag virka lite annat innan det är dags att hänga tvätten.
I morgon ska jag försöka vara ledig med stort L, för i lördag ska jag på utbildning och i söndag någonting helt annat.

Inga kommentarer: