torsdag, augusti 26, 2021

Engelskt

– Jag går ut en liten stund, sa jag åt dubbelmorfar nu på kvällen då jag avslutat veckans tredje distansundervisning.
– Gå du bara, sa han och såg ut som Hangö kex i ansiktet.
På med skodon och rock och så ut...
... och så fort in tillbaka. Det ösregnade. Gissa om dubbelmorfar flinade åt mej. Jag hade suttit med hörlurarna på, så självklart hörde jag inte regnet.

Dagen har alltså gått i undervisningens tecken. Så mycket mera än att mellan verserna svara i telefon, har jag inte hunnit med. Till en del kan det bero på att jag sov till nio i morse. Jag var nog uppe ett varv för klockan sex, men det var så mörkt och dystert att jag tänkte att jag kan vila mej en stund till innan jag stiger upp. Sen somnade jag och sov som en gris! Och det vet ni, det var riktigt, riktigt skönt. I morgon, då är det väckarklocka som gäller, för klockan tio ska jag igen sitta fix och färdig på distansjobb.

Minstingen dök upp idag på eftermiddagen, för nu, nu ska träningen börja igen! Men... det var bara det att distansundervisningen skulle då börja om 15 minuter, så ingen träning, men nog...

... något engelskt! Det gula paketet är redan slut! Tack till L för kexen. Få se om jag vågar mej på de där med eldsflammor.

Ingen stickning eller virkning idag heller, kanske på veckoslutet? Håll tummarna att jag lyckas med det.
 

Inga kommentarer: