måndag, augusti 30, 2021

Gjorde det igen!

Åh, kära nån, igår i norra grannkommunen så var jag inne i mataffären i kyrkbyn. Jag skulle bara ha bananer, bröd, mjölk och hushållspapper. Jag kom ut med bananer, bröd, mjölk, svartstämplad emmentalerost, smörgåsmargarin, en blomma och...

... ja sen gick det liksom på tok, för jag skulle bara titta lite på kort och då fick jag syn på den här:

Skapa mer, en ny tidning, som kom ut i våras och nu var -30%, självklart måste jag testa den. Tja, och vad ska jag säga? Mycket pyssel, men kanske inte direkt för mej. Spaljeklot i trädgården? Mosaikpallar? Sy smart yogaväska? Näää, tror nu inte det.

Men eftersom jag nu stod där i omedelbar närhet av tidningshyllan, så tänkte jag att det är helt ofarligt att kolla i den hyllan i en liten mataffär på landet. Det kan ju liksom inte finnas någon som helst tidningsfrestelse där inte, eller hur?

Först såg jag Året Runt nr 35, Stickspecial stod det på pärmen, så den måste jag ju ha, inte sant? I ärlighetens namn så såg den där äppelpajen också jättegod ut och det passade ju bra ihop med gårdagens nya bok. Och förstås är jag förtjust i citatet av Sanna Nielsen: "Man kommer längre med vänlighet än med hårda ord". Så är det ju och jag önskar att alla skulle inse det.

Och se på sjutton! Jag hittade minsann tidningen Sticka, höstnumret, där i tidningshyllan. Inte illa!

Och som socker på bottnen, stickglädje i form av 46 olika sjalmönster. Det fanns bara två tidningar kvar, så nu var jag snabb, som en vessla! Sjalar tycks inte gå ur mode och de är faktiskt sköna att vira in sig i. 

Mycket imponerande tidningshylla där i den lilla mataffären. säkert många som stickar och pysslar i norra grannkommunen.
Tyvärr kom jag ut utan hushållspapper! Så kan det gå när jag fastnar i en tidningshylla.

Nu ska jag inta en något sen lunch och så fundera över om jag skulle våga mej på att sätta upp en ny sockstickning innan jag åker iväg till kvällsjobbet i västra grannstaden. Jag har ju minst tre halvfärdiga virkningar på gång, så...





Inga kommentarer: