tisdag, augusti 31, 2021

Ny start

Idag är jag lite upphängd och nedsläppt. Dels fick jag skattebeslutet i Min skatt och förstås vill skattebjörnen ha mera pengar av mej. I och för sig var det nog väntat, eftersom jag inte brydde mej om att ändra i skattekortet, men summan var lite högre än jag räknat med. Nå, det ordnar sig, ingen fara.
Och dels så fanns inte den summa pengar på kontot idag, som borde ha kommit in. Suck! Hoppas att den saken, som är helt oberoende av mej ordnar sig fortare än kvickt.

Till råga på allt, så läste jag ända till klockan halv ett i natt. Halvfyra vaknade jag och måste bara få reda på vem mördaren var eller egentligen om polisen skulle komma hen på spåret. Så jag läste vidare till klockan halv sex. Insåg att nu måste jag släcka lampan och försöka sova lite. Det blir en lång arbetsdag idag, som slutar klockan 19, så det skulle ju gälla att vara pigg och nyter. Gärna skulle jag vilja hinna vara ute också, men...

Igår hann jag aldrig sätta upp nån sockstickning så som jag hade tänkt. Jag hittade dock både mönster och garn.

Vad tror ni om den här färgkombinationen? Blir den bra? Säg vad ni tycker, så sätter jag upp stickningen ikväll! Jag behöver den nämligen i morgon. I mitt garnlager har jag nog en mörkare grå nyans om ni tror att det skulle bli en bra färgkombination.

Egentligen skulle jag inte riktigt ha tid med jobbet nu, men småningom måste jag iväg. Vågar inte börja sticka innan avfärd, för det kanske slutar med att jag inte alls åker iväg...


1 kommentar:

Ulla sa...

Jag skulle ta det mörkare grå. Ljusblå o ljusgrå är för nära varandra i färg. Sov Gott och hälsningar fr Pellinge