fredag, augusti 13, 2021

Rekordsnabb halsduksstickning

Igår blev ni utan blogginlägg igen, tyvärr, eller ni kanske tänker: "Bah, det är nu inte så viktigt". 
Orsaken till avsaknad av blogginlägg beror dels på att vi har en kär gäst på besök.  Och dels på att jag igår satt ute till halva natten och såg på hur en danslave blev till inför dagens festligheter. Jag följde med för att vara till handa och behjälplig, men satt för det mesta på en trädgårdsstol, helt inaktiv och utan vare sig en stickning eller virkning att roa mej med. Däremot fick jag en drink, med okänt ursprung i handen.

Låt mej nu få presentera den snabbaste halsduksstickningen jag nånsin gjort. Jag började på min mötesstickning förra onsdagen vid niotiden. Och förra torsdagen före klockan 19 var den färdig! Och då ska ni ändå veta att jag var ute på äventyr på torsdagen!

Modell: Ribbstickad halsduk, mönster från garnbanderollen
Garn: Boucle från Svarta fåret
Åtgång: 200 g
Stickor: Nr 5½

Självklart gick det fort att sticka med så tjockt garn och grova stickor. Men jag är ända imponerad över mej själv.

Min docka fick förresten komma hem senast vi hälsade på hos flickorna. Skönt. Undrar om A har saknat den?

Nu önskar jag er alla ett riktigt skönt veckoslut.


Inga kommentarer: