måndag, september 20, 2021

Långare

Så där ja, nu börjar dagens arbete småningom vara över för denna gång. Lite borde jag kanske ännu dubbelkolla, men det får nog vara nu för min del. Jag kan inte sitta framför datorn hur länge som helst. Jag kom hem för en timme sedan i den vackraste solnedgången, som jag sett på länge.

I onsdags fick jag ju en beställning av M, pink halsduk skulle det vara. Och oj, så jag har fått leta efter ett tillräckligt mjukt garn i rosafärg. Till sist föll valet på det här nystanet:

– Det där är int pink, utropade dubbelmorfar förskräckt.
– Men jag hittar inget annat och jag måste få halsduken färdig nu.

Hur det nu var, så när jag besökte mataffären i lördags var jag tvungen att köpa de här nystanen:
Och det här garninköpet är helt och hållet dubbelmorfars fel. Men inte är nu det här pink? Det här är ju ljusrosa. Hmm...

Till all tur fick jag expertutlåtande av vår gäst i lördags: Det ursprungliga nystanet är pink, inget snack om saken.

I lördags frågade M hur det riktigt var med den där halsduken och då skickade jag iväg den övre bilden via WhatsApp. Svaret kom som ett ljudmeddelande:
– Mommo, kan du göra den långare?
Så jo, nu har mommo stickat och stickat. Jag stickade till och med i bilen idag, då jag fick åka med min kollega till Sibbo. Borde ju få halsduken fort färdig innan det blir alltför kallt.
Nu gäller det då att klura ut hur jag ska få "priplor" i halsduken. Har ni några idéer?


Inga kommentarer: