torsdag, september 02, 2021

Förmånligt garn

– Nu måste du till Puuilo, sa den äldsta åt mej igår.
– Nej, varför det? Jag behöver inget därifrån.
– Joo, sii nu så billigt:

Och se på sjutton! Det är faktiskt superförmånligt. Borde jag alltså fara till Puuilo? Njaa, nääe, jag behöver inte mera garn. Och min sockstickning är inte riktigt, ja, det blir liksom inte till någonting. Jag får nog riva upp mitt senaste försök. Man kan inte ha hur sladdrigt sockskaft, som helst.

Dessutom har dubbelmorfar mycket strängt sagt ifrån att jag inte får köpa nytt garn förrän jag tömt plastlådorna här i arbetsrummet! Det tycker jag är jätteorättvist för jag fyller ju på lådorna an efter som det blir tomrum i dem. Jag tycker att det är bekvämt att ha garnnystanen här inom synhåll i plastlådorna, så kan jag alltid vila ögonen på någonting mjukt och vackert istället för den hårda dataskärmen. Men det tänker förstås inte han på.


Inga kommentarer: